Odkręcenie sprzęgiełka alternatora na aucie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • palik
    Classic
    • 2010
    • 19

    Odkręcenie sprzęgiełka alternatora na aucie

    sazad, możesz potraktować wkładkę odmrażaczem. Niestety to będzie chwilowa pomoc.
  • w.marek
    Drive
    • 2009
    • 43
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Odkręcenie sprzęgiełka alternatora na aucie

    Z tego co kiedys czytałem na forum to da się to zrobić bez wyciągania alternatora. Znalazłem taki klucz na allegro (klucz ma 7 cm)

    i zastanawiam się czy nie jest za długi bo patrząc z góry to wiele tego miejsca nie jest do nadwozia.
    Może lepiej kupic samą nasadke

    ma ona 3 cm a do środka kupić torxa i go docinac na miarę aż się zmieści.

    Może ktoś robił to na aucie i cos podpowie.

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Próbowałem to zrobić na aucie w Octavi 1 ale nie dałem rady odkręcić sprzęgiełka. Podchodzą tam tylko klucze płaskie, które zazwyczaj nie sa długie i mogą łatwo omykać z klucza. Bez wyjęcia altka się nie obyło. Dopiero jak po wyjęciu nasadkę umocowałem w imadle a do torksa przyłozyłem 40cm klucz nasadowy to sprzęgiełko nieruszane od nowości po przebiegu ok 150-180 tys puściło.
      Możesz spróbować nasadką tzw krotką np

      jak bedziesz zamawiał nasadkę to sprawdź czy w środku masz gniazdo na torx T50 czyli gwiazdkę sześciokatną czy M10 czyli gwiazdkę dwunastokatną np


      Powyższe zestawy mają długośc 70mm i u mnie mieściły sie w sprzęgiełko a z drugiej strony na styk dotykały do podłużnicy czyli teoretycznie możnaby było to odkręcić ale jak pisałem jest to zapieczone na maxa
      Tomek

      Komentarz

      • w.marek
        Drive
        • 2009
        • 43
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Dzięki za info. najważniejsze ze klucz wejdzie. Może się uda. A jak nie to czeka mnie wyciąganie alternatora.

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Jak masz klimatyzacje to sie trochę nagimnastykujesz. Trzeba odkręcić sprężarkę klimy i podwiesić ją na jakimś drucie (nie można rozszczelnić przewodów) następnie wymontować jeden wentylator ten po stronie alternatora, wyjąć z uchwytów przewody cieczy chłodzącej, poodchylać wszystkie kable, pogimnastykowac się z 15 min "rzucając przy tym nieźle mięsem" i altek wyjdzie do dołu...
          Dopiero w Octavi II 1.9 TDI jest super dostęp i masz go na wierzchu, odkręcajc 2 śrubki, w jednyce trochę niemcy skopali ten dostep)

          Zakladając altek wciśnij trochę mosiężne tulejki z gwintem aby lekko wszedł. Dokręcenie śrub spowrotem przesunie je na wlasciwe miejsce. Jak rozłozysz będziesz wiedział o czym piszę
          Tomek

          Komentarz

          • w.marek
            Drive
            • 2009
            • 43
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Dzięki za pokierowanie w sprawie wyciągniecia alternatora. Jak nie uda się odkręcić na aucie to zastosuję się do rad. W tym przypadku "niestety" mam klimę.

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Tomek_dx, a jak odkreciles gorna srube altka?? Ja z tego co pamietam odkrecalaem kolo pasowe pompy wspomy+napinacz aby dostac sie do sruby

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Oczywiście napinacz paska wielorowkowego trzeba wymontować ale koło pasowe pompy wspomagania mi w niczym nie przeszkadzało z tego co pamiętam na pewno nie ruszałem pompy i nie zdejmowałem koła pasowego. Jutro mogę jeszcze zerknąć pod maskę dla 110% pewności
                Tomek

                Komentarz

                • w.marek
                  Drive
                  • 2009
                  • 43
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  W końcu zabrałem się za wymianę tego nieszczęsnego sprzęgiełka. Próbowałem na aucie. Ale jest strasznie zapieczone. Urwał się klucz t50. Jutro kupie jakiś lepszy firmowy i spróbuje jeszcze raz.

                  Mam pytanko tylko czy takie odkręcanie na siłę może spowodować uszkodzenie np alternatora (wygięcie). Ale w sumie tak myślę czy odkręcanie na aucie czy na zewnątrz nie ma chyba większej różnicy. (czy dobrze myślę)

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Niestety różnica jest. Jak odkręcasz na aucie i używasz dużego ramienia to występują bardzo duże przeciążenia na łozyskach i teoretycznie możesz też skrzywić oskę choć jest dość masywna. Jak wyciągniesz altek (to oczywiście jak dysponujesz mini warsztatem) kladziesz go eleganco na stole warsztatowym do którego masz przykręcone imadło, w imadło mocujesz nasadkę tak aby była już w gnieździe sprzęgiełka ale sam alternator całym ciężarem spoczywał na stole a nie był zamocowany w imadle "wisząc" na ośce. Potem dobry firmowy torx (nie jakiś złom z hipermarketu) mocowany do grzechotki to koszt ok 7 PLN!!! np http://www.narzedziowy.pl/product_in...ducts_id=15809
                    i musi pójść. Przy tym nie ma żadnych naprężeń! Można też w imadło zamontować koło pasowe ze sprzęgiełkiem (przecież i tak idzie do kosza) i wtedy też mozemy stosować dźwignie i nie zaszkodzimy np łożyskom.
                    Tomek

                    Komentarz

                    • Space99
                      Rider
                      • 2008
                      • 275
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      ja naciąłem to co zostało ze sprzęgiełka kątówką i odkręciło się bez problemu.
                      pozdrawiam Marcin

                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                      Komentarz

                      • juras
                        Classic
                        • 2011
                        • 20

                        #12
                        Witam

                        odkopie temat bo czeka mnie chyba wymiana sprzegielka (dziwnie glosne jest i taki dzwiek jest jak by sie cos zacieralo czy cos na zimnym szczegolnie jak rozgrzane nie jest tak zle)

                        u mnie jest alternator boscha i czy ktos orientuje sie czy w srodku jest sruba m10 czy t50?
                        bo mam zamiar kupic to:
                        Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.

                        albo
                        Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.


                        ten drugi opisany jest ze do valeo ale sprzedajacy po kontakcie twierdzi ze moze byc to albo to (zdazaja sie tez imbusy 6 katne) najlepiej wyjac i sprawdzic a nie chce podwojnej roboty robic wiec pytam
                        moje alternator ma oznaczenia 06f 903 032 c
                        czy ktos moze mi powiedziec jaka koncowke?potrzeba?

                        Pozdrawiam
                        Juras

                        Komentarz

                        • czyzyk64
                          Elegance
                          • 2008
                          • 866

                          #13
                          valeo ma napewno T50 w środku, być moze bosch medzie miał ten drugi. I tak musisz go wyjać , wiec najlepiej wyjmij i sprawdz.

                          Komentarz

                          • juras
                            Classic
                            • 2011
                            • 20

                            #14
                            Zamieszczone przez czyzyk64
                            valeo ma napewno T50 w środku, być moze bosch medzie miał ten drugi. I tak musisz go wyjać , wiec najlepiej wyjmij i sprawdz.
                            tak tez zrobie innej opcji nie ma

                            Komentarz

                            • piotrban
                              Drive
                              • 2010
                              • 51
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Kolego najlepiej w dzień zajrzyj pod maskę, zdejmij ten dekielek na sprzęgiełku i zrób zdjęcie, nawet telefonem i będzie wiadomo. Przerabiałem ten temat ostatnio. U mnie jest altek Valeo i był to T50 klucz ale nie było tak łatwo odkręcić... 2 klucze połamane i poszła w ruch szlifierka

                              Komentarz

                              • juras
                                Classic
                                • 2011
                                • 20

                                #16
                                Zamieszczone przez piotrban
                                Kolego najlepiej w dzień zajrzyj pod maskę, zdejmij ten dekielek na sprzęgiełku i zrób zdjęcie, nawet telefonem i będzie wiadomo. Przerabiałem ten temat ostatnio. U mnie jest altek Valeo i był to T50 klucz ale nie było tak łatwo odkręcić... 2 klucze połamane i poszła w ruch szlifierka
                                ok dzieki za info
                                mozesz mi powiedziec jakie miales objawy i co bylo nie tak ze wymieniales??
                                uzywales takiego wynalazku jak wyzej podalem w linkach??

                                Komentarz

                                • piotrban
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 51
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Objawy to skaczący na wolnych obrotach napinacz paska wielorowkowego.

                                  Otóż rok temu były już objawy takie same że napinacz skacze to wymieniłem napinacz oryginał i pasek na nowy, ale po około 2 tygodniach problem powrócił i odpuściłem temat. Teraz przy wymianie sprzęgiełka napinacz był już rozwalony, tj. miał luz powiedzmy w tym zakresie co skakał. A sprzęgiełko było tak zapieczone że nie było możliwości poruszenia. Napinacz założyłem stary bo okazał się dobry i teraz na wolnych obrotach nastała cisza wszystko ładnie tylko mruczy a nie klepie.

                                  Klucze miałem takie same tylko firmy Jonnesway, torx ułamany nie wytrzymał. Jeżeli masz możliwość skorzystania z jakiegoś klucza pnuematycznego to możliwe że da się bez problemu to odkręcić. Ja nie miałem dostępu nigdzie (sobota godzina 18) to pociąłem w drobny mak sprzęgiełko

                                  Komentarz

                                  • juras
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 20

                                    #18
                                    dzieki za odpowiedz!

                                    u mnie nie zauwazylem zeby skakalo cos tylko jest ten mocno slyszalny dzwiek szczegolnie na zimnym jak by zacieranego lozyska albo cos takiego jak sie rozgrzeje to juz tak nie slychac ale poza klekotem silnika jest to slyszalne wiec zakladam ze cos jest nie tak, generalnie mialem kapiacy olej z rury intercoolera wszystko bylo pokryte olejem przez jakis czas wyciek jest juz usuniety a wszystko umyte wiec zakladam ze ten wyciek zrobil jakies zniczenia tylko nie jestem pewny czy to sprzegielko - tam halas jest najmocniej odczuwalny.

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      #19
                                      jezeli przyciera sie sprzegiełko to musi skakac pasek, nie ma innej mozliwości, jeżeli nie skacze pasek a razem z nim napinacz, to trzeba szukac gdzie indziej. Wyglada na to że to nie sprzegielko, może ktoraś z rolek. Trzeba dokładnie sprawdzic. Tak jak juz pisałem , na wolnych obrotach włącz na raz klime + swiatła + szybe, przy tak duzym obciażeniu jezeli jest walniete sprzęgiełko to pasek z napinaczem bedzie mocno skakał. Jeżeli hałas sie nie zwieksza to ja bym szukał gdzie indziej.

                                      Komentarz

                                      • piotrban
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 51
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        Kolego u mnie było wręcz odwrotnie.
                                        Przy załączeniu świateł i klimy napinacz minimalnie przestawał skakać, tak samo wystarczyło dodać trochę gazu i też już był spokój. U mnie to najbardziej było widoczne na luzie bez obciążenia skakał jak głupi.
                                        Ale tak jak pisze czyzyk64 jeżeli nie skacze napinacz na wolnych obrotach to trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.

                                        Komentarz

                                        • juras
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 20

                                          #21
                                          ok dobra posprawdzam to jeszcze dzisiaj z tym obciazeniem i bez
                                          a mozecie mi nakreslic co rozumiecie pod pojeciem "skacze"
                                          zrobilem dzisiaj fotke (dzieki wielkie za podpowiedz piotrban)
                                          ktory to klucz??


                                          T50 prawda??

                                          Pozdrawiam
                                          Juras

                                          Komentarz

                                          • piotrban
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 51
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #22
                                            T50

                                            Komentarz

                                            • Space99
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 275
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Jak sprzęgiełko jest zapieczone to po 500km amortyzatorek na napinaczu dostaje takiego luzu że aż dzwoni i jak go chwycisz to przestaje. Poprostu na napinaczu są dużo większe drgania.
                                              pozdrawiam Marcin

                                              Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                              Komentarz

                                              • czyzyk64
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 866

                                                #24
                                                ale my mówimy o O II , a tam jest napinacz na innej zasadzie.
                                                Z tego zdjecia wyglada , że bedzie ciezko odkrecic te sprzegiełko - sama rdza, przydalby sie klucz pneumatyczny.

                                                Komentarz

                                                • juras
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 20

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez czyzyk64
                                                  Z tego zdjecia wyglada , że bedzie ciezko odkrecic te sprzegiełko - sama rdza, przydalby sie klucz pneumatyczny.
                                                  juz sam nie wiem czy wogole sie za to bede bral z infromacji jakie tu dostalem i na necie wyglada ze to nie to
                                                  sam nie wiem z czego ten halas juz wynika, na razie zostawiam pozyjemy zobaczymy

                                                  Dzieki za pomoc i pozdrawiam
                                                  Juras

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...